25 квітня в ліцеї 10 Новокаховської міської ради (директор Світлана ІСТОМІНА) соціальний педагог та практичний психолог провели спеціалізоване заняття для педагогів, присвячене темі
“Час для себе”: відновлення внутрішніх сил педагогів. Запобігання педагогічному вигоранню”.
Метою заходу стало усвідомлення важливості турботи про власне психологічне благополуччя та надання практичних інструментів для відновлення емоційних ресурсів.
Працівники психологічної служби, педагоги ліцею щодня стикаються з емоційними викликами, допомагаючи учням, батькам та колегам. Нажаль, система, у якій працюють вчителі, не орієнтована на те, щоб вчитель встигав відновлюватися. Разом з тим, педагог має не тільки сам вчитися швидко відновлюватися, а й навчати цьому дітей. Саме тому питання відновлення внутрішніх сил та профілактики вигорання є надзвичайно актуальним і потребує системної уваги.
Під час заняття учасники мали змогу: усвідомити природу та ознаки педагогічного вигорання. Було детально розглянуто види ресурсів, стадії вигорання, його психологічні, емоційні та фізичні прояви. Педагоги поділилися власним досвідом та спостереженнями, що сприяло глибшому розумінню проблеми.
Соціальний педагог провела експрес-анкету для оцінювання рівня синдрому емоційного вигорання. За допомогою інтерактивних вправ та анкетування кожен учасник зміг проаналізувати фактори, що призводять до стресу в їхній професійній діяльності, та оцінити свій поточний емоційний стан.
Педагоги опанували практичні техніки самодопомоги та відновлення. Працівники психологічної служби представили різноманітні методи релаксації, медитації, дихальні вправи, а також стратегії тайм- -менеджменту та встановлення особистих кордонів. Особливу увагу було приділено важливості збалансованого способу життя, фізичній активності та якісного сну.
Кожен педагог отримав можливість створити свій власний план дій, спрямований на регулярну турботу про себе, запобігання вигоранню та відновлення внутрішніх ресурсів. Це включало визначення пріоритетних сфер для відновлення, конкретних дій та часових рамок.
Створення безпечного та підтримуючого простору для обговорення власних труднощів та обміну позитивним досвідом стало важливою складовою заняття. Учасники відчули спільність у своїх переживаннях та отримали цінні поради від колег.
Заняття пройшло в атмосфері відкритості та взаєморозуміння. Педагоги активно долучалися до обговорень.
Проведення подібних заходів є важливим кроком у підтримці психологічного здоров’я педагогічних працівників. Усвідомлення власних потреб, вміння відновлювати внутрішні ресурси та вчасно розпізнавати ознаки вигорання є ключовими факторами збереження їхньої професійної ефективності та особистого благополуччя.
Робота в цьому напрямку буде продовжуватися шляхом проведення регулярних тренінгів, семінарів та індивідуальних консультацій.




